donderdag 5 september 2013

Nog een dag Gatlinburg

Schokkend, maar vandaag zijn we pas om 7.30 ons bed uitgekomen. Ik ben niet èèn keer wakker geworden, dus ik kom eindelijk in het ritme. Rustig ontbeten en toen weer richting de Smokey Mountains. Het fijne van de Amerikaanse parken is dat er altijd rangers zijn die uitgebreid de tijd nemen om je van advies te dienen. Zo ook vandaag. Er werd ons aangeraden om de wandeling naar Lauren Falls te maken en daarna door te rijden naar Cade Coves. Zo gezegd zo gedaan.
De wandeling van ca. 5 km naar de waterval was prachtig. De natuur, het uitzicht, de geuren en geluiden van de natuur en het heerlijke weer. Wat heb ik genoten! En ik heb ook nog een vreemde gedwongen een foto van ons beide te maken.

Vervolgens zijn we naar Cades Cove gereden, een vallei in de Smokey Mountains. Dit gebied staat bekend om de vele beren die er gespot worden. Schijnbaar hadden ze net pauze, want we hebben er geen èèn gezien. Wel een bizar mooie omgeving. Wat een topdag! We hebben in een winkel broodjes en wat te drinken gekocht en deze aan een picknicktafel opgegeten. Dat maakt het eten extra lekker.
Daarna zijn we weer teruggereden naar Gatlinburg. Onderweg heeft zus nog een dier zien oversteken. Ze weet echter niet of het een bobcat of een beer was, tja, het verschil is natuurlijk ook moeilijk te zien :).  Terug in Gatlinburg hebben we een skilift naar boven genomen. Toen we weer naar beneden gingen heb ik eindelijk beren gespot. Er liepen twee cubs bij mensen in de tuin. Helaas bleven ze niet lang genoeg staan zodat ik een foto kon nemen. 
Als laatste hebben we weer veel te veel gegeten, al die natuur maakt hongerig.
Morgen vertrekken we richting Chatanooga. Er moet eindelijk eens geshopt worden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten